English Theatre Workshop

In March 2022, some of us sixth graders participated in a workshop at the English Theatre Berlin. We went there with our English teachers Mr. Ziegfeld and Ms Jung. At first the drama educator Grace played improv games with us and then we received topics for pantomime and short plays. Some of us were a little shy in the beginning and others showed their acting abilities right from the start. Grace speaks with a British accent. It was an excellent opportunity for us to practive English. We certainly enjoyed the day in our mixed group of SESB and "Regelbereich" schoolmates. We had a lot of fun.

Im März 2022 haben einige von uns Sechstklässlern an einem Workshop im English Theatre Berlin teilgenommen. Wir waren mit unseren Englischlehrern Herrn Ziegfeld und Frau Jung dort. Zuerst hat die Theaterpädagogin Grace mit uns Improvisationsspiele gespielt, dann haben wir Themen für Pantomime und kurze Theaterstücke bekommen. Einige von uns waren am Anfang etwas schüchtern, andere zeigten von Anfang an ihre schauspielerischen Fähigkeiten. Grace spricht mit einem britischen Akzent. Es war eine ausgezeichnete Gelegenheit für uns, Englisch zu üben. Wir haben den Tag in unserer gemischten Gruppe aus SESB- und "Regelbereich"-Schülern sehr genossen. Wir hatten eine Menge Spaß.